Wednesday, May 5, 2010

Tolong Spread The Word !!!!

hai all,
eh dah nak bersawang blog mummy ni kan.
yela nak kena tunggu mummy free baru le update.
nak harap daddy..huh!waste time sangat!=b
mummy sajikan u all dengan gambar gambar latest dulu sebab dia malas nak uploas satu satu =b
*mummy and magic...magic tuh macam reluctant je nak kiss mummy.hihi*
*ini kebulor namanya*
*baby dah bukak mata.tomey kan?*
well due to what we read at blog papa meow------www.kucing2terbiar.blogspot.com
and i quote(hopefully papa meow okay ye sebab nak quote dari your blog)
Maklumat Terkini, untuk pengetahuan pusat kurungan haiwan terutama milik dbkl di setapak masih melakukan penderaan sehingga mati. terhadap anjing dan kucing yang ditangkap. Bahagian hadapannya telah ditutup dari pandangan awam, tidak seperti dulu yang terbuka supaya aktiviti penderaan tidak dapat dilihat.

Pada yang pandai dan simpati sila buat satu entry protes supaya pusat kurungan haiwan ditutup, digantikan dengan Taman haiwan terbiar yang diambilalih oleh sukarelawan pencinta haiwan. Nanti kita sama-sama sebarkan. Kita desak kerajaan berbuat sesuatu. Sedangkan negara seperti Amerika dan Australia contohnya, sangat menjaga kebajikan haiwan, tapi negara Islam seperti Malaysia begitu jahat. Mungkin salah satu sebab negara Islam masih mundur dan kucar kacir berkat doa haiwan yang dizalimi.


dulu memang ada berita pasal pusat lindungan haiwan kat selayang DBKL punya la kan menyiksa binatang binatang.pas kena tegur sebenarnya depa masih lagi mendera haiwan haiwan tak bersalah ni behind close door.well personally aku memang tak pernah visit this place.but aku percaya apa yang pencinta binatang cakap ok.yelah takkan nak tipu pasal hal hal macam ni.

eventhough aku tak berpeluang lagi nak visit this place to see with my own eye..aku dah buat 1 group kat facebook.walaupun tak pergi lagi tapi aku sakit hati bila baca berita ni.so aku tak nak lambat sangat bertindak .jadi mintak tolong semua tingkat kan kesedaran yang lain terutama yang ada facebook.sila add group ini ok----search : 
membantah keganasan keatas haiwan di pusat perlindungan DBKL (setapak)

tapi kalau siapa siapa ada berita yang mengatakan benda ni tak betul sila bagitau aku cepat... aku setuju dengan kenyataan papa meow.aku pun pernah kena tegur kenapala nak tolong haiwan sangat.adoi jawapan aku sama "bukan ke haiwan ada perasaan jugak..."bukan ke haiwan tak boleh nak tolong diri sendiri kalau kita yang ada fikiran ni nak tolong depa".plis ah bukak mata bukak minda.

7 comments:

  1. betol2.
    meyh sama2 kita tolong haiwan2 tuh=)
    comelnyee kucing.

    ReplyDelete
  2. Salam... Sakit hati sungguh baca tentang kejahatan mereka!

    ReplyDelete
  3. Sha... nanti invite kak e juga ya!

    adiajaafar@yahoo.co.uk

    ReplyDelete
  4. T kasih Shaf, kita usaha yang terbaik. Mana tahu jadi kenyataan insyaallah. Tempat tu sebelum ni dah keluar tv3 360, kecoh kejap je, lepas tu dia buat balik.

    ReplyDelete
  5. setuju!

    nawaitu yg baik insya'Allah akan diberi pertolongan oleh-Nya

    smoga jadi kenyataan

    amin...

    ReplyDelete
  6. comel!

    berapa ekor cucu tu shaf??

    ReplyDelete