Thursday, February 17, 2011

Selamat Tinggal Dora

aku seriusly tak suka kalau ada orang cakap pasal aku dengan kucing kucing aku.except for my family sebab depa tau aku ada asthma.memang taking care of a lot of cats boleh jadi tanggungjawab yang sangat besar.kalau suka suka baik jangan.i used to take care of my cats so well as i used to stay at home and financially okay.

tapi dalam keadaan sekarang takkan la aku nak buang je depa kan.i was bit sad when people ask me to throw away my cats.walaupun sakit dan aku kena tempias sakit depa tuh aku willing so.macam a non muslim yang dulunya bela anjing tapi bila dah jadi muslim takkan la nak dibuang.macam masalah aku sekarang kalau dah sakit takkan nak buang?

pagi tadi bangun aku tengok Dora dah tak ada.yang lain masih sakit.lagi 2weeks nak gaji.aku dengan Afiq dah mula risau..serba salah...tapi nak buat macam mana klinik haiwan lagi mahal dari klinik manusia!

aku nak mintak tolong pada sesiapa yang tau mana aku boleh cari klinik yang aku boleh hutang dulu atau ada Dr yang baik hati boleh tolong nanti aku bayar...aku dengan Afiq dah la tak ada transport.aku dengan Afiq dah mula kena gatal gatal balik.kami tak apa la ada medical card.

sekarang Bobby yang comel macam persian tuh pun tengah sakit.bulu banyak gugur ..perut kurus kemping.haih risau tak sudah.

atau apa apa suggestion yang boleh membantu.

bye bye my sweet Dora

3 comments:

  1. dik, kenapa banyak yg jatuh sakit ni.
    i rasa u kena cuci the whole house, sebab maybe virus dr kucing2 u yg sakit dulu ada melekat kat perabot diorg or bekas2 makan diorg.
    buat full house cleaning .
    tapi ingat , jgn pakai dettol.
    pakai clorox.
    memula mop pakai clorox. then mop lagi sekali pakai plain water(panas) .
    ada yg cirit birit x?
    or yg muntah2?
    diorg makan food brand apa skrg? totally dry food or campor2?

    ReplyDelete
  2. i did clean the whole house almost everyday..tak tau a wat happen actually.at the moment kasi makanan yg halal tuh sbb tak dak sen.heh.ikut kemampuan.cirit birit yes bobby jela ..sbb skang nak pi klinik mmg tak mpu

    ReplyDelete
  3. bobby tu kalau bagi makan , u jgn bagi nasi. nasi buat dia lagi cirit.

    ReplyDelete