Friday, March 26, 2010

Cinta Ini Yang Ramai Tak Paham!

ramai yang tak suka ada jugak yang pelik macam mana i can stay with 11 cats in my house.tambah pulak duduk appartment.herm memang sakit.mula mula kami ambil Gary kucing yang sulung.kemudian mula rasa kesian sebab dia sekor saja mulala ambik yang kedua iaitu Kecik.kesudahnya membawak ke Bella,Maxy kemudian yang terakhir Eva.bila Eva dan Bella mula gatal depa dapat pulak Ming Ming,Chicka,Minnie,Bam Bam,Modjo dan Dora.dan sekarang setelah Maxy pergi bermain pelangi di heaven kami ambil pula Magic.

memang susah.ada jugak pengkompelin tetap iaitu my dad yang kalau datang atau call mintak i buang tinggalkan sekor saja kat rumah.jawapan i sentiasa "ha nanti dah besar sikit orang buang la".tapi hakikatnya takkan.sebab dah sayang.kalau sekor tak ada pun boleh perasan siap cari 1 rumah.

kos toksah ceritala.duduk apartment ni lain dari duduk rumah teres.dari makanan bawak ke pasir bawak ke toys sebab takut depa bosan.klinik memang jarang sebab takut mahal.kalau sakit dibawak jugakla.tapi kami selalu put in mind kita tak makan kita boleh carik sendiri.depa tak makan macammana bukannya macam kucing tak berjaga boleh jugak lawat kedai kedai makan cari makan.yang kat rumah ni kalau tak diberi makan tak makan la depa.selalu jugak tak boleh nak afford makanan depa sampai menangis pikir.

mereka yang tak bela binatang takkan tahu apa erti cinta ini.paling best masa Maxy pergi ada jugak yang komen "banyak tuha kucing kat pasar ambik je"..balasan aku pada manusia itu senang saja "awak next time kena belajar lebih sikit mengenai perasaan orang lain".terus manusia tu diam.susah nak terangkan kat mereka yang tak kenal jenis cinta ini.benda kalau kita jaga dari kecik tak ke kita sayang jugak kan.ini kan pulak benda bernyawa.

sebab duduk sorang merekala yang meneman tidur,yang menunggu di pintu bila balik,yang menggedik mintak dimanjakan.saat ini sedang sedih sebenarnya mengenangkan tak boleh nak kasi depa makanan yang agak baik.makanan dari tesco yang dibeli buat mereka semua muntah dan sekarang tak dimakan.tak tau nak kasi apa.nak beli tengah teruk sekarang ni.doakan la mummy nya ini dapat kerja setelah daddy nya baru dapat kerja.

3 comments:

  1. Salam sha... Kak e cadangkan sha spay & nueter kucing2 yang ada supaya tidak membiak... Rumah kak e camtu juga... anak2 amek satu-satu tapi cukup je umur terus kak e spayed & nuetered. Kini tinggal 4 sekor saja sebab satu-satu pergi bermain pelangi :)

    Orang tak akan faham perasaan kita... memang banyak yang perlu dibelanjakan untuk mereka... Kak e ketepikan keperluan diri, baju ganti setahun sekali je sebab nak memperuntukkan duit yang tak seberapa untuk keperluan anak-anak bulu.

    Kadang-kadang orang kata apa yang kita lakukan ini pekerjaan gila (cam kak e) sanggup berhutang (guna cc) untuk ubatkan mereka...

    Yakinlah anak2 bulu saf akan doakan saf dan rezeki pasti akan ada...

    Take care...

    ReplyDelete
  2. cipee : apa yg kita berikan pada mereka , hanya ALLAH saja mampu membalas..berbaik pada mereka lebih baik dr berbaik pada manusia yg hanya tahu mengata (ini pendapat saya)..byk2 bersabar ye sis..anak2 bulus tu akan sentiasa berdoa untuk tuannya dan sesiapa sahaja yg berhati mulia dgn mereka..cuma ini semua rahsia allah..kita tak tahu dlm bentuk apa allah akan bg ganjarannya..

    ReplyDelete
  3. yup!
    bila dak utih mati ramai yg komen, patah tumbuh hilang berganti, atau ambillah kucing lain dll.
    mcm kau kata, takkan sama. yup! setuju sgt!

    InsyaAllah, apapun yg kita buat, kita kena yakin pd diri sendiri.

    hanya kita yg tahu perasaan kita sendiri. :)

    ReplyDelete